بر اساس بخشنامه جدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، صدور و تمدید پروانه فعالیت مشمولان قانون آموزش مداوم، منوط به کسب بخشی از امتیازات سالانه از دورههای مشخص آموزشی شده است.
مطابق این بخشنامه، مشمولان قانون آموزش مداوم باید هر سال حداقل ۵ امتیاز از مجموع ۲۵ امتیاز سالانه خود را از محل شرکت در برنامههای آموزش مداوم با موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت، پیشگیری از سقط عمدی و حفظ حیات جنین کسب کنند.
در این بخشنامه همچنین بر لزوم اطلاعرسانی به کلیه مشمولان، رعایت دقیق مقررات در فرآیند صدور گواهینامههای آموزش مداوم و توجه مراکز آموزش مداوم به طراحی و اجرای برنامههای مرتبط تأکید شده است.