کارگاه آموزشی اداره امور آزمایشگاهها با عنوان «مروری کامل بر تکنیکهای سرجیکال پاتولوژی» در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.
این کارگاه با تدریس دکتر کیانا انوشا، متخصص پاتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مرور نکات و تکنیکهای کاربردی در حوزه سرجیکال پاتولوژی میپردازد.
این برنامه آموزشی میتواند برای همکاران پاتولوژیست، دستیاران و فعالان حوزه آزمایشگاه و تشخیص پزشکی مفید باشد.
لینک کارگاه: https://treatment.tums.ac.ir/ZgEUo
🔹 گزارش جلسه هیات مدیره انجمن علمی آسیب شناسی و طب آزمایشگاهی ایران مورخ یکشنبه ۳۱ خرداد
جلسه با حضور آقایان:
▪️ دکتر امینیفرد
▪️ دکتر قهرمانی
▪️ دکتر کرمی
▪️ دکتر سیدمهدی
▪️ دکتر صادقی
▪️ دکتر برومند
برگزار شد و موضوعات زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:
✅ بررسی فرمت قانونی قرارداد مسئولان فنی آزمایشگاهها و ارائه دیدگاههای کارشناسی جهت بازنگری و بهروزرسانی آن.
✅ بازنگری تعرفههای پیامکهای اطلاعرسانی و تبلیغاتی و همچنین بررسی سیاستها و هزینههای تبلیغات در وبسایت انجمن.
✅ بررسی راهکارها و اتخاذ تصمیمات لازم برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی و افزایش مشارکت اعضای محترم در این رویداد.
📢 اطلاعیه برگزاری همایش بینالمللی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی
🏛️ انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران با افتخار، برگزاری همایش بینالمللی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی را با شعار:
🔬 Pathology: Guiding the Future of Medicine
🌐 «پاتولوژی؛ راهنمای آینده پزشکی»
📣 اعلام مینماید.
🎯 این همایش با محوریت نقش راهبردی و روزافزون رشته آسیبشناسی در هدایت تصمیمگیریهای تشخیصی، درمانی و پزشکی فردمحور، و با تمرکز ویژه بر موضوع:
🧬 How to Apply Ancillary Techniques (IHC Markers, Molecular and Complementary Testing) in Routine Pathology Practice
📌 برگزار خواهد شد.
🧪 در این رویداد علمی، ارتباط میانرشتهای آسیبشناسی با سایر حوزههای پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و تازهترین مباحث در زمینههای کلینیکال پاتولوژی، سرجیکال پاتولوژی، مولکولار پاتولوژی، ایمونوهیستوشیمی، تستهای تکمیلی و روشهای نوین تشخیصی ارائه خواهد شد.
📅 این همایش به مدت چهار روز، از ۵ تا ۸ آبانماه، در سالن همایشها و نمایشگاههای بینالمللی ایرانمال برگزار میشود و شامل سخنرانیهای علمی، ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی، پنلهای مشترک با رشتههای مختلف بالینی و نشستهای بینرشتهای خواهد بود.
💼 همچنین در کنار برنامههای علمی، برنامههای صنفی و حرفهای با موضوعاتی از جمله تعرفهها، مالیات، بیمه، ملزومات مصرفی، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر مسائل روز مراکز پاتولوژی و آزمایشگاهی پیشبینی شده است.
🧫 مطابق سالهای گذشته، نمایشگاه بزرگ کیتها، تجهیزات و فناوریهای آزمایشگاهی نیز همزمان با همایش برگزار خواهد شد و فرصت ارزشمندی را برای آشنایی همکاران با جدیدترین محصولات، خدمات و دستاوردهای حوزه آزمایشگاه و تشخیص فراهم خواهد آورد.
🎓 با توجه به جامعیت برنامههای علمی و صنفی همایش و اختصاص ۲۰ امتیاز بازآموزی، از تمامی همکاران گرامی، متخصصان آسیبشناسی، پزشکان، فعالان حوزه طب آزمایشگاهی و سایر رشتههای مرتبط دعوت میشود نسبت به برنامهریزی جهت حضور و مشارکت در این رویداد مهم علمی و حرفهای اقدام فرمایند.
🗓️ زمان: ۵ تا ۸ آبانماه
📍 مکان: ایرانمال
⭐ امتیاز بازآموزی: ۲۰ امتیاز
🏛️ انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
وبینار آموزشی «ایمونوهیستوشیمی تشخیصی در سرجیکال پاتولوژی» با رویکرد ارگانمحور و مورفولوژیمحور برگزار میشود.
این برنامه آموزشی که بهصورت آنلاین و ویژه دستیاران برگزار خواهد شد، نخستین جلسه از مجموعه مباحث مرتبط با کاربرد تشخیصی ایمونوهیستوشیمی در پاتولوژی جراحی است.
سخنرانی این وبینار بر عهده دکتر فرشته عاملی، هماتوپاتولوژیست و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود. این نشست روز جمعه ۲۹ خرداد، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۰۰ برگزار میشود.
لینک شرکت در وبینار:
https://www.skyroom.online/ch/virtualtums/ikhc-pathology
ژورنال کلاب بینبخشی با موضوع «مدیریت چندتخصصی عوارض جانبی مرتبط با سیستم ایمنی ناشی از ایمونوتراپی» برگزار میشود. در این نشست، گایدلاینهای ESMO و ASCO در کنار بررسی عوارض ریوی و قلبی مرتبط با ایمونوتراپی مورد بحث و مرور قرار خواهد گرفت.
از محورهای اصلی این برنامه میتوان به رویکردهای تشخیصی و درمانی در پنومونیت و میوکاردیت ناشی از ایمونوتراپی و نیز بررسی دستورالعملهای بهروز مدیریت توکسیسیتی ایمونوتراپی اشاره کرد.
ارائه این نشست بر عهده دکتر پارسا رستمی و مدیریت آن با دکتر میترا سادات رضایی خواهد بود. این برنامه روز دوشنبه ۲۵ خردادماه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۴۵ در کلاس درس استاد مرادی، بیمارستان مسیح دانشوری برگزار میشود.
انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران در راستای برگزاری همایش سالانه ۱۴۰۵، از مدیران گروههای پاتولوژی دانشگاههای علوم پزشکی کشور دعوت کرد اساتید پیشکسوت و خوشنام این رشته را جهت تقدیر در آیین افتتاحیه همایش معرفی کنند.
در این فراخوان تأکید شده است که اساتیدی که در دوران خدمت خود، اعم از شاغل یا بازنشسته، منشأ خدمات ارزشمند علمی، آموزشی و حرفهای بودهاند و در تربیت دانشجویان و دستیاران، ارتقای جایگاه علمی همکاران و ترویج اخلاق حرفهای نقش مؤثری داشتهاند، برای بررسی و انتخاب معرفی شوند.
مدیران محترم گروههای پاتولوژی میتوانند مشخصات و سوابق مختصر اساتید پیشنهادی را حداکثر تا ۴ تیرماه ۱۴۰۵ از طریق پیامرسان بله به شماره ۰۹۳۳۷۶۰۱۰۵۳ به انجمن ارسال کنند.
انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران در نامهای خطاب به ریاست محترم آزمایشگاه مرجع سلامت، نسبت به مشکلات ایجادشده در روند ارسال اطلاعات آزمایشگاهی از طریق سامانه «دیتاس» در پی اختلالات اینترنتی اخیر اعلام نگرانی کرد.
در این نامه تأکید شده است که انتقال دادههای آزمایشگاهی وابستگی مستقیم به دسترسی پایدار و مستمر به اینترنت دارد و در شرایط فعلی، بخشی از مراکز آزمایشگاهی امکان ثبت و ارسال کامل اطلاعات در مهلت مقرر را نداشتهاند.
انجمن از آزمایشگاه مرجع سلامت درخواست کرده است تا زمان رفع کامل مشکلات زیرساختی و بازگشت شرایط عادی دسترسی به اینترنت، موضوع ثبت و ارسال اطلاعات در سامانه دیتاس به تمدید پروانههای قانونی آزمایشگاهها گره زده نشود.
همچنین در این نامه بر ضرورت حمایت و مساعدت از همکاران محترم آزمایشگاهی در این مقطع خاص تأکید شده است.
روز پنجشنبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۵، جلسه پنجم برنامهریزی همایش سالانه آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی در دفتر جناب آقای دکتر توانگر و با حضور خانمها و آقایان دکتر ستوده، دکتر ابوالحسنی و دکتر قهرمانی برگزار گردید. در این نشست، موضوعات مرتبط با برنامهریزی علمی کنگره سالانه آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی سال ۱۴۰۵ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مصوب گردید برنامههای پیشنهادی مسئولان هر بخش و حوزه، در دومین نشست هماندیشی و با حضور مسئولان پیشنهادی مربوطه مطرح شده و پس از بررسی و تبادل نظر، تصمیمگیری لازم در خصوص آنها صورت پذیرد .
* استفاده از ظرفیت تمامی اساتید، همکاران و دانشگاههای کشور در راستای ارتقای سطح علمی کنگره مد نظر قرار خواهد گرفت
- در خصوص انتخاب مسئولان برنامهها و سخنرانان، پیشنهاد اعضای حاضر بر این بود که مسئولیت و راهبری برنامهها عمدتاً بر عهده اعضای گروه پاتولوژی قرار گیرد و در عین حال، از سایر همکاران توانمند حوزههای بالینی و علوم پایه نیز به عنوان سخنران دعوت به عمل آید.
در ادامه مسئولان پیشنهادی برنامهها در محورهای مختلف کنگره که از سوی دبیر محترم علمی همایش ارائه شده بود، مورد بررسی اولیه قرار گرفت. در نهایت، مصوب گردید پس از ارائه برنامههای پیشنهادی ایشان در دومین نشست هماندیشی و با حضور اساتید مدعو، تصمیمگیری نهایی در خصوص برنامهها و ترکیب سخنرانان انجام پذیرد.
با تشکر
معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ابلاغیهای به دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور، اعتبار پروانه بهرهبرداری و مسئول فنی آزمایشگاههای مستقل و مؤسسات پزشکی دارای بخش آزمایشگاهی را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۵ تمدید کرد.
این تصمیم با هدف تسهیل ارائه خدمات، رفع موانع اجرایی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در فرآیند تمدید مجوزهای قانونی مراکز آزمایشگاهی اتخاذ شده است.
بر اساس این ابلاغیه، آزمایشگاههای مستقل و همچنین مراکز دارای بخش آزمایشگاهی از جمله بیمارستانها، درمانگاهها و سایر مؤسسات مشمول، تا تاریخ اعلامشده از اعتبار قانونی برخوردار خواهند بود.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
وبینار «ایمونوهیستوشیمی تشخیصی در پاتولوژی هماتولنفوئید»
(پارت چهارم)
سخنران: دکتر فرشته عاملی، هماتوپاتولوژیست، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران
🔻ویژه دستیاران🔻
https://www.skyroom.online/ch/virtualtums/ikhc-pathology
انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، کتاب «فرهنگ واژگان تخصصی مدیریت و کیفیت در آزمایشگاههای پزشکی» را منتشر کرد.
این کتاب با گردآوری و تألیف آقایان حسین دارآفرین و سروش دارآفرین، با هدف تبیین و یکسانسازی مفاهیم و اصطلاحات تخصصی حوزه مدیریت و کیفیت در آزمایشگاههای پزشکی تهیه شده و میتواند به عنوان منبعی کاربردی برای مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه آزمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد.
علاقهمندان میتوانند جهت تهیه و سفارش کتاب از طریق فروشگاه سایت انجمن اقدام نمایند.
اطلاعیه پذیرش مهارتآموز در دورههای آموزش مهارتی و حرفهای آسیبشناسی
مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفهای علوم پزشکی، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اقدام به برگزاری دورههای آموزش مهارتی و حرفهای آسیبشناسی (ششماهه) مینماید.
گواهینامه پایان دوره توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده و قابلیت ترجمه رسمی و دریافت تأییدات لازم از مراجع ذیصلاح را داراست.
دورههای قابل ارائه
بیمارستان مسیح دانشوری
پاتولوژی ریه و مدیاستن (ظرفیت: ۱ نفر)
دبیر علمی: سرکار خانم دکتر میهن پورعبدالله
بیمارستان شهدای تجریش
پاتولوژی پستان (ظرفیت: ۲ نفر)
دبیر علمی: سرکار خانم دکتر آزاده رخشان
بیمارستان شهدای تجریش
پاتولوژی گوارش (ظرفیت: ۲ نفر)
دبیر علمی: جناب آقای دکتر افشین مرادی
بیمارستان شهدای تجریش
سرجیکال پاتولوژی (ظرفیت: ۲ نفر)
دبیر علمی: جناب آقای دکتر افشین مرادی
زمان برگزاری دوره
شروع دورهها: ابتدای تیرماه
پایان دورهها: پایان آذرماه
حضور مهارتآموزان به مدت شش ماه، پنج روز در هفته، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۰۰ الزامی است.
شهریه دوره:
شهریه هر دوره مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است که پس از اعلام موافقت مدیر برنامه با پذیرش مهارتآموز و پیش از شروع دوره، به شرح زیر پرداخت میشود:
مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب مرکز ملی آموزش مهارتی علوم پزشکی (معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)
مبلغ ۹۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
ثبتنام
ثبتنام از تاریخ ۲۰ خردادماه از طریق سامانه مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفهای علوم پزشکی انجام میشود:
https://nacehvet.behdasht.gov.ir/
با سلام و احترام
به اطلاع کلیه مراکز مهارتی و آموزشی میرساند که برنامه «سوپروایزر آزمایشگاه» در مرکز ملی مهارتی به تصویب و تأیید نهایی رسیده است.
از تمامی مراکز واجد شرایط دعوت میشود با مراجعه به سامانه مرکز و مطالعه ضوابط و الزامات مربوطه، در صورت دارا بودن شرایط لازم، نسبت به راهاندازی و اجرای این دوره ارزشمند اقدام نمایند.
این دوره گامی مهم در جهت ارتقای توانمندیهای حرفهای، توسعه مهارتهای تخصصی و استانداردسازی فعالیتهای حوزه آزمایشگاهی کشور به شمار میرود.
در پایان، مراتب قدردانی و تشکر خود را از جناب آقای دکتر مرادی، مدیرگروه محترم پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاون مرکز ملی مهارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و همچنین سرکار خانم دکتر ماندانا رحیمی، استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس مرکز ملی مهارتی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاه ایران، بهدلیل تلاشها، پیگیریها و حمایتهای مؤثر ایشان در تصویب این دوره مهم و راهبردی ابراز میداریم.
با آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون
همکاران گرامی
با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید، مشکلات و چالشهای حوزه آزمایشگاههای پزشکی پایانی ندارد و متأسفانه در سایه شرایط دشوار اقتصادی کشور، این معضلات بیش از هر زمان دیگری تشدید شده است. عدم پرداخت بهموقع مطالبات آزمایشگاهها، فشارهای روزافزون مالیاتی، شرایط نامتوازن قراردادهای بیمههای تکمیلی و سایر مشکلات اقتصادی، بار سنگینی را بر دوش آزمایشگاهها و فعالان این عرصه نهاده است؛ باری که در بسیاری موارد فراتر از توان و ظرفیت مراکز آزمایشگاهی است.
با این حال، تأسفبار آن است که در اوج این مشکلات، به جای تمرکز بر حل مسائل اساسی صنف و دفاع از حقوق همکاران، شاهد طرح مباحث اختلافبرانگیز و ایجاد شکافهای انجمنی از سوی برخی گروهها و افراد، چه در داخل و چه خارج از مجمع، هستیم. طرح پیشنهادهای غیرکارشناسی و خام، از جمله فعالیت ذیل پرچم سازمانی دیگر یا تلاش برای کسب عناوین و جایگاههای تشریفاتی نظیر ریاست شورای هماهنگی، نه تنها کمکی به حل مشکلات موجود نمیکند، بلکه موجب انحراف توجهات از مطالبات اصلی جامعه آزمایشگاهی میشود.
از سوی دیگر، رفتار برخی آزمایشگاهها در ارائه تخفیفهای غیرمتعارف و تا سقف ۱۲ درصد به بیمههای تکمیلی برای انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۵، زمینهساز تضعیف بیش از پیش جایگاه صنفی آزمایشگاهها و تشدید مشکلات اقتصادی این حوزه شده و شرایط را برای مجموعه همکاران دشوارتر ساخته است.
انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران همواره بر اصل اتحاد، همدلی و همافزایی میان انجمنهای آزمایشگاهی تأکید داشته و فعالیت در چارچوب مجمع انجمنهای آزمایشگاهی را مؤثرترین مسیر برای پیگیری مطالبات صنفی دانسته است. باور داریم که حفظ انسجام این مجمع و پرهیز از تفرقه، شرط اساسی موفقیت در دفاع از حقوق آزمایشگاهها و تکرار دستاوردهای ارزشمند سالهای گذشته است.
شایان ذکر است که مجمع انجمنهای آزمایشگاهی طی سالیان گذشته، از طریق برگزاری جلسات متعدد درونسازمانی و برونسازمانی، همواره در مسیر صیانت از حقوق همکاران گام برداشته و در تعامل با سازمانهای بیمهگر، مراجع مالیاتی، سندیکای بیمههای تکمیلی و سایر نهادهای مرتبط، از منافع صنف آزمایشگاهی دفاع کرده است. با این وجود، مدتی است که به واسطه برخی حاشیهسازیها و بازیهای هدفمند افرادی که دغدغهای جز اختلافافکنی، تسویهحسابهای شخصی و تضعیف انسجام صنفی ندارند، بخشی از ظرفیت و توان مجموعه از مأموریتهای اصلی خود فاصله گرفته است.
امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عقلانیت، همبستگی، سعهصدر و تمرکز بر منافع جمعی هستیم. انتظار میرود تمامی دلسوزان این حوزه با کنار گذاشتن اختلافات فردی و پرهیز از رفتارهایی که به تفرقه و چنددستگی دامن میزند، در کنار یکدیگر برای حل مشکلات واقعی صنف و حفظ شأن و جایگاه حرفهای جامعه آزمایشگاهی کشور تلاش کنند.
بیتردید تنها از مسیر وحدت، همدلی و پیگیری منسجم مطالبات است که میتوان بر چالشهای موجود فائق آمد و آیندهای شایستهتر برای آزمایشگاههای کشور رقم زد.
با احترام
با سلام و احترام
به اطلاع اعضای محترم انجمن علمی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه ایران میرساند، در جلسات مشورتی و مدیریتی انجمن، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون محورهای علمی و چشمانداز کنگره و شعارهای پیشنهادی همکاران محترم ، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی عزیزان، شعار همایش با عنوان:
Pathology; Guiding the Future of Medicine
«آسیبشناسی؛ هدایتگر آینده پزشکی»
مورد تصویب قرار گرفت.
این شعار بیانگر نقش محوری و تأثیرگذار علم آسیبشناسی و طب آزمایشگاه در پیشبرد دانش پزشکی، ارتقای کیفیت تشخیص و درمان و ترسیم افقهای نوین آینده سلامت است. امید است با مشارکت ارزشمند اساتید، پژوهشگران و همکاران گرامی، این همایش بستری مؤثر برای تبادل دانش، ارائه دستاوردهای علمی و تبیین جایگاه راهبردی آسیبشناسی در پزشکی آینده فراهم آورد.
همایش سالانه آسیب شناسی 8-5 آبان 1405
تهران - مرکز همایش های ایران مال
وبینار آنلاین «ایمونوهیستوشیمی تشخیصی در پاتولوژی هماتولنفوئید: رویکرد مبتنی بر الگو»
جمعه 8 خرداد 1405 - 11:00 الی 12:30
🔻ویژه دستیاران
سخنران: دکتر فرشته عاملی
https://www.skyroom.online/ch/virtualtums/ikhc-pathology
روز شنبه 2 خرداد، در نشستی یکساعته در بیمارستان شریعتی، در راستای پیگیری مصوبات و سیاستهای مشترک انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران و هیأت بورد پاتولوژی، با حضور جناب آقای دکتر نمازی، رئیس محترم موزه علوم پزشکی ایران، دیدار و گفتوگو انجام شد.
این جلسه با هدف پاسداشت جایگاه علمی، اخلاقی و حرفهای استادان برجسته رشته پاتولوژی و در ادامه اقدامات ارزشمند پیشین، از جمله برگزاری دو سخنرانی فاخر درباره تاریخ پاتولوژی توسط استاد ارجمند جناب آقای دکتر نمازی ـ استاد اخلاق پزشکی و تاریخنگاری دانشگاه علوم پزشکی تهران ـ در افتتاحیه کنگره پاتولوژی طی دو سال اخیر، برگزار گردید.
در این نشست، با حضور جناب آقای دکتر توانگر، دبیر محترم هیأت بورد پاتولوژی، موضوع ثبت، تدوین و مستندسازی تاریخ زندگی، خدمات علمی و دستاوردهای بزرگان و اثرگذاران رشته پاتولوژی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از طرح مقدمات و تبیین چارچوب اجرایی پروژه، توافق شد که هدایت و راهبری این مسیر ارزشمند، در قالب برنامهای مدون، مکتوب و زمانبندیشده، بر عهده جناب آقای دکتر نمازی باشد.
بیتردید، این اقدام علمی ـ فرهنگی، مأموریتی دشوار و در عین حال ماندگار است که نیازمند گردآوری اسناد معتبر، روایتهای مستند و همکاری گسترده استادان و صاحبنظران این حوزه خواهد بود. در گام نخست، توافق فعلی بر تاریخنگاری و جمعآوری مستندات مربوط به بزرگان رشته پاتولوژی در دوران پیش از انقلاب اسلامی متمرکز است؛ هرچند بسیاری از این بزرگان، پس از انقلاب نیز منشأ خدمات و آثار علمی ارزشمند بودهاند.
در همین راستا مقرر گردید مکاتبات لازم با رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور بهمنظور هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر انجام پذیرد.
امید است با همت استادان ارجمند و مشارکت جامعه علمی پاتولوژی کشور، طی یک بازه زمانی یکساله، شاهد رونمایی از جلد نخست این اثر ارزشمند باشیم.
عنوان پیشنهادی اولیه این مجموعه «تاریخنگاری و برآمدن پاتولوژی در ایران» در نظر گرفته شده است.
جلسه هیأت مدیره انجمن در تاریخ ۱۴۰۵/۲/۲۹ با حضور آقایان دکتر امینی فرد، دکتر قهرمانی، دکتر کرمی، دکتر صادقی پور، دکتر برومند، دکتر صادقی، دکتر سید مهدی تشکیل گردید.
در این جلسه در خصوص
- نحوه برخورد با اقدام غیر قانونی کاهش تعرفه پاتولوژی سرجیکال
- تمهیدات لازم جهت خرید واحد برای شاخه های رشت ، اصفهان ، تبریز
- بررسی اعتبار بخشی انجمن و راهکارهای ارتقا کیفی فعالیت انجمن
- گزارش نشست هم اندیشی برگزاری کنگره
- بررسی تعرفه پایین میکروسکوپ الکترونی و برنامه ریزی جهت نهائی نمودن شناسنامه ارائه خدمات و راهکارهای افزایش تعرفه.
- امور مرتبط با همکاری با سازمان نظام پزشکی
اطلاعیه مهم: دعوت به مشارکت در انتخاب شعار همایش سالانه آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ۱۴۰۵
همکاران محترم و گرامی،
با سلام و احترام؛
همانطور که مستحضر هستید، فرآیند برنامهریزی برای برگزاری همایش سالانه آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۵ آغاز شده است. یکی از ارکان اصلی و هویتبخش هر همایش، شعار آن است که میتواند چشمانداز و محورهای کلیدی رویداد را نمایان سازد.
لذا، بدینوسیله از تمامی همکاران ارجمند دعوت میشود تا با ارائه پیشنهادات خلاقانه و کاربردی خود، ما را در انتخاب شعاری شایسته و درخور همایش یاری فرمایند.
شعار پیشنهادی باید منعکسکننده اهداف علمی، پژوهشی و بالینی این رشته ، ارتباط با سایر گروه های بالینی و اهمیت آن در حوزه تشخیص و درمان باشد.
لطفاً پیشنهادات خود را حداکثر تا تاریخ ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ به شماره 09337601053 از طریق پیام رسان بله ارسال فرمایید.
لازم به ذکر است که از پیشنهاد برگزیده و نهایی، در همایش سالانه ۱۴۰۵ تقدیر به عمل خواهد آمد.
پیشاپیش از مشارکت ارزشمند و همیاری شما سپاسگزاریم.
انجمن علمی آسیبشناسی ایران و انجمن رادیوانکولوژی ایران برای همکاری علمی و آموزشی توافقنامه امضا کردند. هدف این همکاری، ارتقای دانش، برگزاری دورههای مشترک و پژوهش با تمرکز بر بهبود تشخیص و درمان سرطان است. جهت مطالعه جزئیات این توافقنامه به فایل ضمیمه مراجعه فرمایید.
وبینار آنلاین «ایمونوهیستوشیمی تشخیصی در پاتولوژی هماتولنفوئید: رویکرد مبتنی بر الگو»
جمعه 1 خرداد 1405 - 11:00 الی 12:30
🔻ویژه دستیاران
سخنران: دکتر فرشته عاملی
https://www.skyroom.online/ch/virtualtums/ikhc-pathology
اولین جلسه مشورتی و نشست هم اندیشی همایش ۱۴۰۵ در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور اعضای هیئت علمی برگزار گردید. اساتید گرامی، دکتر محمد توانگر، دکتر مریم ابوالحسنی، دکتر مهران قهرمانی، دکتر مریم ستوده، دکتر هیوا صفار، دکتر عیسی جهانزاد، دکتر فاطمه نیلی، دکتر زهره نوذریان، دکتر افشین مرادی، دکتر علیرضا صادقی پور و دکتر آتوسا قریب در این نشست حضور داشتند.
در این جلسه، بر حفظ چارچوب کلی همایش بر اساس روال دوره ۱۴۰۴ تأکید شد و مقرر گردید تغییرات در برنامههای علمی و اجرایی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اعمال گردد.
همچنین، مقرر گردید تم کنگره امسال با عنوان “How to apply ancillary techniques (IHC markers, molecular and complementary testing) in routine pathology practice” بر مبنای ارتباط میان رشته آسیبشناسی (پاتولوژی) و سایر حوزههای پزشکی انتخاب شود.
در این راستا، موضوعات و ایدههای مرتبط با این همافزایی علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدینوسیله در جلسه مربوط به ارزشیابی سالهای ۱۴۰۲-۱۴۰۳ انجمن علمی آسیبشناسی ایران، در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۲۳ در دفتر انجمن مذکور با حضور آقای دکتر ابراهیم نوری گوشکی به عنوان ناظر دبیرخانه کمیسیون انجمنهای علمی وزارت بهداشت و آقای دکتر محمد هادی صادقی، خزانهدار و عضو هیئت مدیره انجمن مذکور برگزار شد و امتیازدهی بر اساس دستورالعمل دبیرخانه مذکور محاسبه شد. دکتر نوری ضمن بررسی مدارک راهنماییهای ارشادی جهت تکمیل مدارک برای دورههای بعدی را ارائه نمودند. ایشان با بررسی سایت و سامانه آموزش مداوم انجمن توصیههای لازم برای رفع نواقص موجود اعلام کردند.
حکم رئیس همایش آسیبشناسی و طب آزمایشگاه سال 1405
فراخوان دریافت نظرات و پیشنهادات تخصصی
در حوزه آموزشها و برنامههای کلینیکال پاتولوژی
هیأت بورد آسیبشناسی کشور و انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، در ادامه اقدامات هماهنگ و مؤثر گذشته و در راستای تقویت، توسعه و روزآمدسازی حوزههای آموزشی، مهارتی و پژوهشی کلینیکال پاتولوژی، از کلیه اساتید ارجمند، صاحبنظران محترم و همکاران گرامی دعوت به عمل میآورد تا دیدگاهها، پیشنهادات و نظرات کارشناسی خود را در زمینه نیازهای آموزشی و حرفهای این حوزه ارائه فرمائید.
در همین راستا، پیشنهادات اساتید و همکاران محترم در زمینههای مختلف، از جمله:
• طراحی و راهاندازی فلوشیپهای جدید
• دورههای کوتاهمدت مهارتی و حرفهای
• آموزشهای تکمیلی و هدفمند
• کارگاههای تخصصی
• وبینارها، سمینارها و برنامههای آموزشی نوین
• و سایر برنامههای ارتقاء توانمندیهای علمی و حرفهای میتواند نقش بسزایی در برنامهریزی مؤثر، هدفمند و متناسب با نیازهای روز جامعه علمی و حرفهای کشور ایفا نماید.
بدینوسیله از تمامی اساتید معزز و همکاران ارجمند درخواست میشود نظرات، پیشنهادات و دیدگاههای کارشناسی خود را از طریق پیامرسان «بله» به شماره 09337601053 ارسال فرمایند.
بیتردید مشارکت علمی و همفکری ارزشمند شما، پشتوانهای مؤثر در مسیر ارتقای آموزشهای تخصصی و توسعه علمی رشته آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی کشور خواهد بود.
بدینوسیله با نهایت مسرت و افتخار به آگاهی همکاران ارجمند میرساند، نخستین جلسه تدوین برنامه فلوشیپهای نفروپاتولوژی و برست پاتولوژی، با حضور جناب آقای دکتر توانگر، دبیر محترم هیأت ممتحنه رشته آسیبشناسی و طب آزمایشگاه، در محل دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی برگزار گردید.
در این نشست، پس از بحث و تبادلنظر تخصصی، مقرر شد همکاران محترم حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز آینده نسبت به نهاییسازی برنامههای آموزشی اقدام نمایند تا مراحل قانونی و اداری بعدی در اسرع وقت پیگیری و انجام شود.
امید است با برنامهریزیهای صورتگرفته و پس از تصویب نهایی این دورهها، دانشگاههای متقاضی بتوانند درخواست راهاندازی فلوشیپهای مذکور را ارائه نموده و پس از طی فرآیند بازدید، ارزیابی و اخذ مجوزهای لازم، از سال آینده نسبت به پذیرش داوطلب اقدام نمایند.
بیتردید راهاندازی این فلوشیپها گامی مؤثر در جهت ارتقای آموزشهای فوقتخصصی، توسعه ظرفیتهای علمی کشور و پاسخگویی هرچه شایستهتر به نیازهای تخصصی حوزه آسیبشناسی خواهد بود.
✅️ اولین جلسهی برنامهریزی جهت گنگرهی آسیبشناسی و طب آزمایشگاه در سال 1405 ( 5 الی 8 آبان ماه ) با حضور جناب آقای دکتر توانگر دبیر محترم بورد آسیبشناسی و جناب آقای دکتر قهرمانی دبیر محترم انجمن علمی آسیب شناسی و طب آزمایشکاهی ایران ، سرکار خانم دکتر ستوده دبیر محترم علمی همایش و سرکار خانم دکتر ابوالحسنی دبیر محترم شورای سیاستگذاری علمی انجمن برگزار گردید،همچنین در خصوص زمان، نحوه ی برگزاری و برنامه علمی همایش گفت و گو شد.
شورای عالی نظام پزشکی: بدعهدی بیمهها کیفیت خدمات درمانی را کاهش داده است
شورای عالی نظام پزشکی در بیانیهای نسبت به بدعهدی سازمانهای بیمهگر در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی هشدار داد و تأکید کرد که تداوم این روند، ارائه خدمات سلامت را با چالش جدی مواجه کرده است.
در این بیانیه با اشاره به نقش مستمر و شبانهروزی کادر درمان در شرایط حساس کنونی، آمده است: تأخیرهای مکرر بیمههای پایه و تکمیلی در پرداخت مطالبات مطبها، مراکز درمانی و داروخانهها، موجب بروز مشکلات گسترده در حوزه سلامت شده و حتی استمرار خدمات حیاتی را تهدید میکند.
شورای عالی نظام پزشکی همچنین اعلام کرد این بدعهدیها علاوه بر ایجاد بحران مالی، باعث کاهش کیفیت خدمات، نارضایتی نیروی انسانی و اختلال در زنجیره تأمین و توزیع کالاهای سلامتمحور شده و در صورت تداوم، میتواند آسیبهای جدی و جبرانناپذیری به سلامت مردم وارد کند.
در پایان، این شورا ضمن قدردانی از تلاشهای کادر درمان، از نهادهای تصمیمساز و دستگاههای نظارتی خواست با تأمین نقدینگی مورد نیاز حوزه سلامت و نظارت دقیق بر عملکرد بیمهها، زمینه اجرای تعهدات آنها را فراهم کرده و از افزایش نارضایتی عمومی جلوگیری کنند.
اساتید، دانشجویان و پژوهشگران گرامی،
مجله آسیب شناسی ایران (Iranian Journal of Pathology)،از اولین مجلاتی هستند که دسترسی داخلی به سرور خارج از کشور میسر گردیده است.
علاقه مندان می توانند جهت ارسال مقالات خود به آدرس زیر مراجعه نمایند:
https://pathologyj.com
بخشنامه شرایط خاص فعلی و لزوم ارائه آموزشهای موردنیاز به مشمولین
نشست هماندیشی اعضای محترم شورایعالی و مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با هیأتمدیره انجمنهای آزمایشگاهی کشور برگزار گردید.
در این جلسه ـ که انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در آن حضور نیافت ـ اعضای محترم شورایعالی سازمان گزارشی جامع از اقدامات و پیگیریهای انجامشده در حوزه امور مرتبط با آزمایشگاهها ارائه نمودند.
در ادامه، با برگزاری جلسه بارش افکار، مهمترین مسائل و چالشهای پیشروی حوزه آزمایشگاه مورد بحث و تبادلنظر قرار گرفت. از جمله موضوعات مطرحشده میتوان به تعرفههای سال ۱۴۰۵، مسائل مالیاتی، یارانه ارزی، مطالبات آزمایشگاهها از سازمانهای بیمهگر پایه و تکمیلی، همچنین مشکلات حوزه «دیتاس» و موضوع تمدید پروانههای بهرهبرداری و مسئول فنی آزمایشگاهها اشاره نمود.
در پایان، ضمن بررسی دقیق محورهای مذکور، راهکارهای اجرایی و برنامهریزیهای لازم با حضور مهمانان گرامی و نمایندگان انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی مورد جمعبندی و تصمیمسازی قرار گرفت.
نامه مشترک هیئتمدیره انجمن علمی آسیبشناسی ایران و هیئت بورد گروه آسیبشناسی در خصوص لزوم بازنگری در تعرفه آزمایشات آسیبشناسی تشریحی (سرجیکال پاتولوژی) و افزایش موردنیاز تعرفههای مربوطه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر آزمایشگاههای پاتوبیولوژی کشور، خطاب به دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت ارسال شد.
انجمن علمی آسیبشناسی ایران طی مکاتبهای با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخواست بازنگری در الزامات و شرایط تمدید پروانه فعالیت آزمایشگاهها را مطرح کرده و بر ضرورت بازبینی این ضوابط با توجه به شرایط اجرایی و واقعی مراکز آزمایشگاهی تأکید نموده است.
انجمن علمی آسیبشناسی ایران طی نامهای خطاب به آزمایشگاه مرجع سلامت، نگرانی خود را نسبت به بروز اختلال در فرآیند تمدید پروانههای قانونی آزمایشگاهها اعلام کرد. در این نامه، ضمن تشریح مشکلات پیشآمده و پیامدهای احتمالی آن برای مراکز تشخیصی، بر لزوم تسریع و ساماندهی روند تمدید پروانهها بهمنظور جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات آزمایشگاهی تأکید شده است.
📢 اطلاعیه مهم
به اطلاع شرکتکنندگان محترم میرساند:
در راستای ارتقای سطح علمی و با هدف بازخورد آموزشی، پاسخنامه آزمونهای وبینار صرفاً پس از برگزاری آزمون و تکمیل فرآیند دریافت امتیاز بازآموزی در سایت انجمن بارگذاری خواهد شد.
🔹 این پاسخنامهها تنها جنبه آموزشی داشته و هیچگونه تأثیری در ثبت یا تغییر نتایج آزمونها نخواهد داشت.
---
🖥 راهنمای دسترسی به پاسخنامهها:
۱. وارد سایت رسمی انجمن شوید.
۲. از منوی اصلی، گزینه «کنگره و رویداد» را انتخاب کنید.
۳. در صفحه مربوطه، پوستر وبینار موردنظر را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
۴. در صفحه وبینار، از طریق لینک «پاسخنامه آزمون» میتوانید به فایل پاسخها دسترسی داشته باشید.
با تشکر
دبیرخانه انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
🔹باستناد دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۳ صاحبان مشاغل، اشخاص زیر مشمول تعیین مالیات مقطوع نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی پیش فرض یا تسلیم اظهارنامه مطابق مقررات خواهند بود:
🔺صاحبان مشاغل که به صورت انفرادی فعالیت دارند با فروش بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
🔺صاحبان مشاغل که به صورت شراکتی فعالیت دارند با فروش بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بکی از شرکاء و با مجموع درآمد مشارکت بیش از ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
🔺مودیانی که برایشان تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۴، فرم مالیات مقطوع بارگذاری نشده باشد.
1. ابتدا وارد سایت شوید:
- آدرس سایت را در مرورگر خود جستجو کنید:
www.iranpath.org
2. روی گزینه "ورود" کلیک کنید.
3. اگر از قبل حساب کاربری دارید:
- شماره ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و گزینه ورود را بزنید.
4. اگر حساب کاربری ندارید:
- گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کرده و مراحل ثبتنام را کامل کنید.
5. پس از ورود به حساب کاربری، از منوی بالای سایت، گزینه "عضویت" را انتخاب کنید.
6. فرم عضویت را تکمیل کنید:
- اطلاعات خواستهشده را وارد نمایید.
- فیلدهایی که با رنگ قرمز مشخص شدهاند الزامی هستند.
- در انتخاب رشته و مدرک تحصیلی دقت فرمایید.
7. بارگذاری مدارک:
- تصویر مدارک خواستهشده (عکس پرسنلی، کارت ملی، دانشنامه تخصصی) را بارگذاری نمایید.
8. در انتظار تأیید بمانید:
- پس از ارسال مدارک، پیام تأیید برای شما ارسال خواهد شد.
9. پرداخت حق عضویت:
- پس از دریافت پیامک تأیید، به بخش عضویت در سایت مراجعه کرده و عضویت سال ۱۴۰۴ را انتخاب نمایید.
- مبلغ عضویت سال ۱۴۰۴ برای متخصصین پاتولوژی ۷۰۰ هزار تومان است.
مبحث FT-UMP در بخش Thyroid & Parathyroid سایت PathologyOutlines با عنوان علمی Follicular Tumor of Uncertain Malignant Potential معرفی و بهروزرسانی شده است.
در این صفحه علمی، موضوع تومور فولیکولار با پتانسیل بدخیمی نامشخص مورد بررسی قرار گرفته و نام دکتر شفیقه عسگری کرچکانی، دکتر معین قاسمی و دکتر محمد توانگر بهعنوان نویسندگان این مبحث درج شده است.
این معرفی علمی در یکی از منابع معتبر آموزشی پاتولوژی، نشاندهنده مشارکت ارزشمند متخصصان ایرانی در تولید و بهروزرسانی محتوای تخصصی بینالمللی در حوزه پاتولوژی تیروئید است.
به مناسبت روز آزمایشگاه، مراسمی در همدان با حضور ۱۵ نفر از پاتولوژیستهای شاخه همدان برگزار شد.
این مراسم در فضایی صمیمی و همراه با همدلی همکاران، فرصتی برای گرامیداشت جایگاه ارزشمند جامعه آزمایشگاهی و تجلیل از تلاشهای پاتولوژیستها در مسیر ارتقای سلامت و تشخیص پزشکی فراهم کرد.
این گردهمایی دوستانه با ضیافت شام و برنامه موسیقی همراه بود و لحظاتی خوش و بهیادماندنی را برای حاضران رقم زد.
انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، ضمن تبریک روز آزمایشگاه، از حضور و همراهی همکاران محترم شاخه همدان قدردانی مینماید.
نشست تخصصی «هماتوپاتوانکولوژی پلاسماسل نئوپلاسم» روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت، با حضور اساتید محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
این نشست علمی با هدف طرح مباحث تخصصی در حوزه هماتوپاتوانکولوژی و بررسی موضوع پلاسماسل نئوپلاسم، فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر علمی و بهرهمندی از دانش و تجربه اساتید حاضر فراهم کرد.
انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، ضمن قدردانی از حضور و همراهی اساتید محترم، از زحمات ارزشمند ایشان در برگزاری و پربارتر شدن این نشست تخصصی صمیمانه تشکر مینماید.
انجمن علمی آسیبشناسی ایران در نامهای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نسبت به روند برنامه «کشیک سلامت» در شبکه سلامت سیما در موضوعات مرتبط با حوزه آزمایشگاه اعتراض کرد.
در این نامه تأکید شده است که انتخاب برخی عناوین حاشیهساز و دعوت از افراد خاص، زمینهساز بروز اختلافات غیرکارشناسی در جامعه آزمایشگاهی کشور شده و اصلاح این روند ضروری است.
انجمن علمی آسیبشناسی ایران با اشاره به جایگاه تخصصی خود و حضور گسترده متخصصان پاتولوژی و طب آزمایشگاهی در این انجمن، آمادگی کارشناسان خود را برای حضور در برنامه، رفع ابهامات و ارائه راهکارهای کارشناسی درباره مشکلات واقعی حوزه آزمایشگاه اعلام کرده است.
بر اساس بخشنامه جدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، صدور و تمدید پروانه فعالیت مشمولان قانون آموزش مداوم، منوط به کسب بخشی از امتیازات سالانه از دورههای مشخص آموزشی شده است.
مطابق این بخشنامه، مشمولان قانون آموزش مداوم باید هر سال حداقل ۵ امتیاز از مجموع ۲۵ امتیاز سالانه خود را از محل شرکت در برنامههای آموزش مداوم با موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت، پیشگیری از سقط عمدی و حفظ حیات جنین کسب کنند.
در این بخشنامه همچنین بر لزوم اطلاعرسانی به کلیه مشمولان، رعایت دقیق مقررات در فرآیند صدور گواهینامههای آموزش مداوم و توجه مراکز آموزش مداوم به طراحی و اجرای برنامههای مرتبط تأکید شده است.
🔻 هشدار درباره تبعات حذف ارز ترجیحی کیتهای آزمایشگاهی
مجمع انجمنهای علوم آزمایشگاهی کشور طی نامهای به ریاست محترم جمهوری، نسبت به پیامدهای حذف ارز ترجیحی کیتها و ملزومات آزمایشگاهی و عدم تخصیص منابع جبرانی لازم هشدار داد.
در این نامه با اشاره به افزایش قابل توجه هزینههای تأمین کیتها و اقلام مصرفی آزمایشگاهی، تأکید شده است که عدم جبران این هزینهها میتواند استمرار فعالیت مراکز آزمایشگاهی و کیفیت ارائه خدمات تشخیصی را با چالش مواجه سازد.
مجمع انجمنهای علوم آزمایشگاهی کشور همچنین خواستار اقدام فوری و مؤثر دولت برای تعیین تکلیف منابع جبرانی و جلوگیری از بروز اختلال در ارائه خدمات آزمایشگاهی شده است.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
اداره امور آزمایشگاههای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارمین قسمت از مجموعه وبینارهای آموزشی «کنترل کیفی خارجی» را برگزار میکند.
در این وبینار، سرکار خانم دکتر مهدیس خزائیلی، استادیار و عضو هیئت علمی گروه آسیبشناسی، به تشریح مبانی و نکات کاربردی کنترل کیفی خارجی در آزمایشگاههای تشخیص پزشکی خواهند پرداخت.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
اداره امور آزمایشگاههای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، سومین قسمت از مجموعه وبینارهای آموزشی «کنترل کیفی خارجی» را برگزار میکند.
در این وبینار، سرکار خانم دکتر مهدیس خزائیلی، استادیار و عضو هیئت علمی گروه آسیبشناسی، به تشریح مبانی و نکات کاربردی کنترل کیفی خارجی در آزمایشگاههای تشخیص پزشکی خواهند پرداخت.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
اداره امور آزمایشگاههای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دومین قسمت از مجموعه وبینارهای آموزشی «کنترل کیفی خارجی» را برگزار میکند.
در این وبینار، سرکار خانم دکتر مهدیس خزائیلی، استادیار و عضو هیئت علمی گروه آسیبشناسی، به تشریح مبانی و نکات کاربردی کنترل کیفی خارجی در آزمایشگاههای تشخیص پزشکی خواهند پرداخت.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
اداره امور آزمایشگاههای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، نخستین قسمت از مجموعه وبینارهای آموزشی «کنترل کیفی خارجی» را برگزار میکند.
در این وبینار، سرکار خانم دکتر مهدیس خزائیلی، استادیار و عضو هیئت علمی گروه آسیبشناسی، به تشریح مبانی و نکات کاربردی کنترل کیفی خارجی در آزمایشگاههای تشخیص پزشکی خواهند پرداخت.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
🔻 خطرات مرتبط با کار در میان متخصصان آسیبشناسی و دستیاران پاتولوژی؛ نتایج یک مطالعه در ایران
نتایج یک مطالعه مقطعی منتشرشده در Iranian Journal of Pathology به بررسی مخاطرات و چالشهای شغلی در میان متخصصان آسیبشناسی و دستیاران پاتولوژی در ایران پرداخته است. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل تهدیدکننده سلامت شغلی و افزایش آگاهی نسبت به مخاطرات محیط کار در حوزه آسیبشناسی انجام شده است.
یافتههای این مطالعه بر اهمیت توجه به ایمنی محیطهای آموزشی و آزمایشگاهی، پیشگیری از آسیبهای شغلی و ارتقای سلامت حرفهای فعالان حوزه آسیبشناسی تأکید دارد. نتایج این پژوهش میتواند مبنایی برای برنامهریزی و اتخاذ راهکارهای مؤثر در جهت بهبود شرایط کاری متخصصان و دستیاران پاتولوژی باشد.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
🔻 کنفرانس یکروزه «دویدن و سلامت؛ از آسیب سلولی تا رویکرد بالینی»
با گسترش روزافزون فعالیتهای ورزشی و افزایش علاقه به دویدن در میان اقشار مختلف جامعه، شناخت علمی اثرات این ورزش بر سلامت و آشنایی با راهکارهای پیشگیری از آسیبهای مرتبط، بیش از پیش اهمیت یافته است.
در همین راستا، کنفرانس یکروزه «دویدن و سلامت؛ از آسیب سلولی تا رویکرد بالینی» با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران حوزههای آسیبشناسی، پزشکی ورزشی و علوم مرتبط برگزار خواهد شد.
در این برنامه، موضوعاتی همچون بیومکانیک دویدن، پیشگیری از آسیبها، اصول تغذیه دوندگان، تحلیل بار و شدت تمرین، کفشهای ورزشی، فناوریهای نوین و رویکردهای بالینی مرتبط مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
📅 پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
🕗 ساعت ۸ الی ۱۴
📍 مشهد، بیمارستان قائم (عج)، تالار چمران
❇️ شناسه برنامه: ۲۳۲۳۱۴
❇️ دارای ۵ امتیاز بازآموزی
جمعی از انجمنهای علمی و تخصصی حوزه علوم آزمایشگاهی طی مکاتبهای با وزارت بهداشت، خواستار بازنگری و اصلاح تعرفههای آزمایشهای مولکولی شدند.
در این نامه با اشاره به کاهش تعرفه برخی خدمات مولکولی در بازنگری اخیر، بر ضرورت توجه به هزینههای واقعی انجام این آزمایشها از جمله تجهیزات تخصصی، مواد مصرفی، نگهداری زیرساختها و نیروی انسانی متخصص تأکید شده است.
امضاکنندگان همچنین نسبت به پیامدهای احتمالی تعرفهگذاری نامتناسب بر کیفیت خدمات تشخیصی، توسعه فناوریهای نوین آزمایشگاهی و تداوم ارائه خدمات مولکولی هشدار داده و خواستار بررسی مجدد و اصلاح تعرفههای مربوطه شدهاند.
🔹 روابط عمومی انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
افتتاح دفتر شاخه فارس انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی.
با همت عالی تعدادی از همکاران محترم پاتولوژیست استان فارس و کمک انجمن مرکزی، شاخه فارس موفق به خرید واحد آپارتمانی گردید.
در طی دو سال اخیر، شاخه فارس دومین شاخه استانی است که پس از شاخه خراسان، موفق به خرید واحد مستقل گردیده است.
امید است با همکاری و همیاری همکاران عزیز تمامی شاخه های استانی، صاحب دفتر گردند.
انجمن علمی آسیب شناسی ایران با حمایت از شاخههای متقاضی خرید دفتر ضمن تسهیل امر مذکور، در صدد است در سال ۱۴۰۴ خرید واحد جهت سه شاخه آذربایجان، اصفهان ( جهت استفاده مشترک انجمن سیتولوژی بالینی ایران و شاخه اصفهان انجمن پاتولوژی) و خوزستان را در برنامه کاری قرار دهد.
مراسم مهمانی همایش شیراز و بزرگداشت روز آزمایشگاهیان با حضور سخنرانان گرامی، اعضا هیأت علمی و اعضا هیأت مدیره انجمن در فضایی صمیمی برگزار گردید.
🔻همایش دو روزه شیراز با عنوان مولکولار پاتولوژی و هماتوانکولوژی
و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران متخصص پاتولوژی و سایر تخصصهای مرتبط برگزار گردید.
🔻در این همایش ضمن ارائه جدیدترین طبقهبندیهای بینالمللی در زمینههای مرتبط، پنلهای مشترکی با حضور اعضا هیأت علمی هماتولوژی-انکولوژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
🔹ضمن تشکر و قدردانی از اساتید محترم، سخنرانان گرامی و گروههای برگزارکننده به ویژه جناب آقایان دکتر امیدی فر و دکتر شاقاسمی؛ دبیران علمی و اجرایی انجمن، آرزوی موفقیت بیش از پیش در سالهای آینده در برگزاری همایش را داریم.
🔸اعضا هیأت مدیره انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، جناب آقایان دکتر امینی فرد، دکتر قهرمانی و دکتر صادقی در این همایش حضور داشتند.
یادآوریوبینار آنلاین جت علاقه مندان؛ لینک برگزاری:
skyroom.online/ch/vcrtums/action.plan
⭕️قابل توجه متقاضیان محترم شرکت در کارگاههای جانبی سمینار دو روزهی مولکولار پاتولوژی و هماتوانکولوژی شیراز
🔹هزینه ثبت نام در هر یک از کارگاهها 550 هزار تومان میباشد. جهت ثبت نام مبلغ ذکرشده را به شماره کارت 5894637000026036 بنام انجمن علمی آسیبشناسی ایران واریز و عکس فیش واریزی را به تلگرام انجمن 09337601053 ارسال بفرمایید.
🔸گواهی شرکت در کارگاهها پس از برگزاری سمینار به شرکتکنندگان محترم ارائه میگردد.
به نام خدا
با افتخار برگزاری"شانزدهمين گردهمایی سالیانه سیتولوژی بالینی ایران،بزرگداشت بنیانگذار فقید انجمن، استاد دکتر منصور مهزاد" را به اطلاع میرسانیم. تاریخ برگزاری ٢٣ تا ٢٥ اردیبهشت ١٤٠٤ برابر با ١٣ تا ١٥ مي ٢٠٢٥ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دارای ١٥ امتیاز بازآموزی میباشد.
این گردهمایی توسط انجمن سیتولوژی بالینی ایران و با همکاری انجمن پاتولوژی ایران و مرکز توسعه مطالعات وآموزش پزشکی (مرکز بازآموزی) ترتیب داده شده است.
مطالب گردهمایی شامل سیتولوژی سرویکس، تیرویید، مايعات سروزي، ریه، ادرار و...خواهد بود.
همچنين از اساتید برجستهی سیتولوژی خارج از کشور میهمان انجمن خواهند بود .
کارگاههای میکروسکپی در ساعات بعدازظهر به شرح زیر برگزار میگردد:
کارگاه اول: سیتولوژی سرويكس در روز سهشنبه ٢٣ ارديبهشت ١٤٠٤
کارگاه دوم: سیتولوژی ريه و مايعات سروزي در روز چهارشنبه ٢٤ ارديبهشت ١٤٠٤
شرکت کنندگان محترم که نیاز به اقامت در
هتل دارند لازم است قبل از ثبت نام و پرداخت هزینههای گردهمایی از وضعیت اقامت خود اطمینان حاصل فرمایند.
انجمن نسبت به ثبت نام شرکت کنندگان، در سامانه بازآموزی اقدام خواهد کرد. لذا در صورتیکه نام کاربری و کلمهی عبور خود را در سامانه آموزش مداوم تغییر دادهاید، مراتب را در ساعات اداری به شماره تلفن 09131143120 اطلاع دهید.
هزینههای عضویت سالیانه و شرکت در گردهمایی و کارگاهها که بایستی به حساب انجمن نزد بانک ملت به شماره کارت:
6104331014437033
بهنام پریسا رضائی، مهین السادات صولتی، آذر برادران واریز شود، به قرار زیر است:
١- حق عضویت سال ١٤٠٤ مبلغ ٧،٠٠٠،٠٠٠ ریال.
٢-شرکت در برنامههای گردهمایی بجز کارگاهها٢٠،۰۰۰،۰۰۰ ریال.
این مبلغ شامل پرداخت هزینهی بازآموزی شرکت کنندگان توسط انجمن و دریافت کیف و هدایای مربوطه، پلی کپی و شرکت در شام کنگره خواهد بود.
۳- هزینهی شرکت در هر کارگاه
٧،٠٠۰،۰۰۰ ریال است و بهعلت محدودیت ظرفیت سالن(۴۵ نفر) و تقاضای زیاد برای شرکت در کارگاهها حق اولویت برای ثبت نام کارگاهها در نظر گرفته شده، وپس از تکمیل ظرفیت به هیچ عنوان امکان ثبتنام بیشتر وجود ندارد.
۴- حق عضویت سالیانه و شرکت در گردهمایی برای سیتوتکنولوژیستها ٧،۰۰۰،۰۰۰ ریال و برای هر کارگاه ٥،٠٠٠،۰۰۰ ریال است.
۵- هزینهی گردهمایی برای رزیدنتهای پاتولوژی ٤،٠٠٠،٠٠٠ ریال و برای هر کارگاه ٤،٠٠٠،۰۰۰ ریال میباشد.
خواهشمندیم به منظور دسترسی به آمار تعداد شرکت کنندگان،تصویرفیش واریزی ،نام ونام خانوادگی و نام کارگاه موردنظرتان را به شماره تلفن انجمن ارسال فرمایید.
انجمن سیتولوژی با تجربیاتی که در سالهای گذشته با برگزاری ١٥ گردهمایی به دست آورده است، سعی دارد آموزش سیتولوژی را در ایران و در سطح بالا گسترش و ادامه دهد. از اینرو همکاری کلیهی پاتولوژیستها و سیتو تکنولوژیستها از سراسر کشور و ثبتنام در گردهمایی سالیانه و نیز آگاهی رساندن به سایر افراد مرتبط با سیتولوژی، مورد درخواست هیئت مدیره انجمن است.
باشد که امانتدار این میراث گرانبها از استاد فقیدمان، جناب آقای دکتر منصور مهزاد باشیم.
هیئت مدیره انجمن سیتولوژی بالینی ایران
سازمان جهانی بهداشت (WHO)، به طور رسمی شعار روز جهانی بهداشت سال 2025 را “شروع سالم، آیندهای پر از امید” اعلامکرد. شعاری که بر بهبود سلامت و بقای مادران و نوزادان تمرکز دارد.
روز جهانی بهداشت هر سال در تاریخ 7 آوریل، سالروز تاسیس سازمان جهانی بهداشت در سال 1948 گرامی داشته میشود. این روز هر سال به یک موضوع خاص بهداشتی که دغدغۀ مردم در سراسر جهان است، اختصاص دارد.
پیرو توافق شفاهی صورت گرفته میان انجمن و سازمان نظام پزشکی کشور، لیست اولین گروه متقاضیان صدور کارتهای جدید با درج دو شماره نظام پزشکی و نظام آزمایشگاهی در پایان فروردین ۱۴۰۴ تحویل سازمان میگردد.
با توجه به اینکه ارسال لیستهای بعدی از سه ماه دیگر امکانپذیر میباشد، خواهشمند است همکاران عزیزی که تمایل به دریافت کارتهای جدید را دارند، مبلغ 4500000 ریال به شماره کارت انجمن 5894637000026036 واریز و عکس فیش مربوطه را به شماره 09337601053 تلگرام فرمایند.
✅ به مناسبت روز ملی آزمایشگاه و در راستای تکریم جامعه آزمایشگاهی کشور، مجمع انجمنهای علوم آزمایشگاهی کشور، انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، انجمن علمی دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران و انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران، با حمایت شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان و مشارکت جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور برگزار مینمایند.
📍محل برگزاری: سالن همایشهای رازی
🗓تاریخ برگزاری: ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
🕖 ساعت برگزاری: ۱۹ الی ۲۲
🎵به صرف شام و موسیقی زنده گروه ایوان باند
❇️با توجه به کمبود فضای سالن از اعضا محترم انجمنهای سهگانه به همراه یک نفر مهمان دعوت بعمل میآید.
🔺به اطلاع میرساند جدول حقوق و دستمزد مسئول فنی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، فاقد اعتبار قانونی است و مورد تایید انجمن علمی آسیبشناسی ایران نمیباشد. انجمن علمی آسیب شناسی به زودی و پس از مشخص گشتن تعرفه 1404 صرفا برای مسئولین فنی پاتولوژیست آزمایشگاه ها نرخنامه پیشنهادی را ارائه خواهد داد
دبیرخانه چهل و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نامزدهای گروه «علوم کاربردی» را معرفی کرد.
باعث افتخار جامعه آزمایشگاهیان است که در بخش علوم پزشکی کتاب روش های آزمایشگاهی شناسایی عوامل ایجادکننده بیماریهای قارچی در نمونه های بالینی، گردآوری، تالیف و تدوین دکتر حسین دارآفرین و دکتر محمد قهری و همکاران، 1402 کاندید گردیده است.
خدمت جناب آقای دکتر دارآفرین و سایر همکاران که در تهیه و تالیف این کتاب نقش داشته اند، این مهم را تبریک عرض می نماییم و برای ایشان و همکاران گرامی، سلامتی و موفقیت روز افزون را از خدای متعال خواستاریم.
جهت سفارش کتاب مذکور از طریق تلگرام شماره 09337601053 اقدام نمایید.
مبلغ کتاب : هشت میلیون ریال ، همچنین هزینه ارسال به این مبلغ اضافه می شود.
پیرو اطلاعیه صادره و با توجه به درخواست برخی از عزیزان ، جلسه هیات مدیره انجمن با اعضای محترم روز یکشنبه مورخ 28/11/1403 ساعت 8:30 الی 11:30 برگزار گردید.
حاضرین: دکتر محمدرضا امینی فرد، دکتر مهران قهرمانی، دکتر محمدهادی صادقی، دکتر سرنا هدایتی، دکتر نوشین نماسا، دکتر مهناز ربیعی، دکتر سپیده سادت الداغی، دکتر الهام شجره، دکتر آزاده زارع، دکتر زهرا نعمت الهی، دکتر رویا سعیدنژاد
پرسش و پاسخ همکاران محترم پاتولوژیست با اعضای هیات مدیره انجمن پیرامون مشکلات و دغدغه های همکاران عزیز درخصوص حقوق مسئول فنی، قراردادهای فی ما بین موسسین و مسئولان فنی، نحوه عملکرد برخی آزمایشگاهها و لزوم رعایت کدهای اخلاقی، لزوم بازنگری و اصلاح آیین نامه تاسیس و اداره آزمایشگاه ها ، اصلاح تعرفه ها و فعالیت های صورت گرفته در خصوص تعرفه ۱۴۰۴ ، مبالغ کیت و ملزومات مصرفی، حقوق پزشکان طرحی و حق ماندگاری برگزار گردید.
در اینجلسه ضمن توضیحاتی برای عزیزان ، مقرر گردید در خصوص پیشنهادات همکاران ، اقدام لازم صورت پذیرد.
ضمن تشکر از همکاران ارجمندی که از شهرهای مختلف برای شرکت در جلسه تشریف آورده بودند ، لزوم همراهی و همکاری تمامی اعضا محترم با هیات مدیره انجمن و شاخه های استانی در سراسر کشور در حل مشکلات موجود ، لازم و ضروری است.
هیأت مدیره انجمن علمی آسیب شناسی و طب آزمایشگاهی ایران
🔴 گفتوگوی پالنا با «دکتر محمدرضا امینیفرد» رئیس انجمن پاتولوژی و نماینده آزمایشگاهیان در شورایعالی نظام پزشکی (http://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/XgYr)
🔹 سیستم آزمایشگاهی کشور در شرف فروپاشی است
✅ نقش آزمایشگاه یک نقش ممتاز است که درواقع جایگزینی ندارد. طب امروز وابستگی شدیدی به آزمایشگاهها و یافتههای آزمایشگاههای پاتولوژی و ... دارد و با مباحث جدید باب شده در دنیا تحت عنوان پرسونال مدیسن یا پرسونال پاتولوژی، این وابستگی بیش از پیش شده است. هر نوع خدشهای که در این مسیر به وجود آید، بیمار را دچار خسران کرده و پروسه تشخیص و درمان بیماریها را به طور کلی تحت تاثیر قرار میدهد.
✅ سالهاست میگوییم که تعرفههای حوزه آزمایشگاهی با هزینههای آن همخوانی ندارد و در واقع آن چیزی که به عنوان تعرفه اعلام میکنند، با قیمت واقعی خدمات که شامل خرید دستگاهها، کیتها، نگهداری آزمایشگاه و تجهیزات و سایر عوامل جنرال دیگر است، تطابق ندارد. در ساختار پزشکی، آزمایشگاه یک کمپلکس مهم است و بعد از بیمارستان، پیچیدهترین ساختار، به دلیل تنوع در تجهیزات، کیتها، روشها و ابزارها و تکثر در نیروهای انسانی، متعلق به آزمایشگاههاست.
✅ تعرفههای آزمایشگاهی در سالهای قبل به درستی دیده نشد و نشانه آن افزایش سنوات ۳۰ درصدی است که به هیچعنوان پاسخگو نیست. از طرفی هشتک اختصاص یافته به آزمایشگاهها، خیلی عجیب و نسبت به سایر کاها و جزء فنی بسیار کمتر است. این وضعیت شرایط بسیار بدی را در حوزه آزمایشگاه، حتی نسبت به حوزه دارو ایجاد کرده است. اگر مردم نتوانند برای تشخیص بیماریهای خود به آزمایشگاه مراجعه کنند و خدمت مناسب بگیرند، پزشک هم در تشخیص خود دچار مشکل خواهد شد و وضعیت را بغرنج خواهد کرد.
✅ اولین پیشزمینه که در حوزه وظایف دولت است، ارز ترجیحی است که ممکن است فسادزا باشد. حرف ما این است که اگر قرار است به یکباره قیمت کیتهای آزمایشگاهی هفت برابر شود، لوازم آن را به وجود بیاورند. مثلا تعرفهها را واقعی کنند، البته نه از جیب مردم. دولت باید این کار را مرحلهبندی کرده و در چند مرحله انجام دهد. تعرفهگذاری باید به شکل شناور باشد و مرحله به مرحله بالا رود و درنهایت با یک پوشش ۷۰ درصدی بیمهای برای مردم همراه باشد.
✅ در شرایط فعلی شرکتهای آزمایشگاهی میگویند که به دلیل هفت برابر شدن قیمتها، توان واردات کیت ندارند. به فرض اگر هم کیت وارد کنند، کدام آزمایشگاه میتواند آن را تهیه کرده و آزمایش انجام دهد و هفت برابر قیمت از مردم پول بگیرد؟ با کدام تعرفه؟ ما که طبق قانون مجوز افزایش تعرفه نداریم. لذا ضروری به نظر میرسد قبل از اینکه سیستم آزمایشگاهی کشور دچار کلاپس شود، زنجیره تشخیصی کشور از بین برود و برای مردم بازار سیاه به وجود بیاید، دولت میبایست یک کارگروه تشکیل دهد.
✅ این یک مشکل صنفی خاص آزمایشگاهها نیست و جامعه پزشکی باید به صورت یک دست وارد میدان شود. چون با مشکلات کنونی آزمایشگاهها، حتما اتاق عمل خوب نخواهیم داشت و آیسییو، سیسییو و بخشهای بستری و اورژانس و حتی بخشهای سرپایی هم به شدت تحت تاثیر قرار میگیرند. روندهای تشخیصی و درمانی زیر سوال میرود و هزینههای هنگفت جانی و مالی برای مردم به بار میآورد.
✅ اخیرا قرار شده که سازمان هدفمندی یارانهها براساس رقمی که بیمهها اعلام میکنند، درصدی را برای آزمایشگاهها واریز کند، اما این یک تجربه ناموفق و یک طرح ناکاراست. از طرفی این رقم اصلا درصد قابل توجهی نیست و آزمایشگاه را نجات نمیدهد. وزارت بهداشت نیز این مساله را گردن نگرفت و گفت به ما ربطی ندارد. سازمان هدفمندی یارانهها، همین الان برای اینکه به داروخانهها پول بدهد آنها را بارها میچرخاند. لذا این یک تجربه ناموفق و اشتباه است و آزمایشگاهها را ورشکست میکند.
مشروح مصاحبه در پالنا (http://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/XgYr)
@pezeshkanghanon
❇️پیرو اقدامات قبلی انجمن در انجام امور محوله بر اساس چارت تشکیلاتی و استفاده از ظرفیتهای علمی و اجرائی همکاران محترم در داخل و خارج از کشور، با توجه به افزایش تعداد همکاران عزیز شاغل در بخشهای فوق تخصصی کلینیکال پاتولوژی و سرجیکال پاتولوژی و همچنین در راستای افزایش تعاملات بینرشتهای با متخصصین بالینی در سایر تخصصهای پزشکی، علاوه بر گروههای بزرگ مولکولار پاتولوژی و سیتوژنتیک و درماتوپاتولوژی، بر آن شدیم تا ضمن تکمیل کمیتههای فوق تخصصی پیشین، در جهت راهاندازی تمامی کمیتههای علمی و صنفی بر مبنای استانداردهای روز دنیا اقدام نماییم.
جای بسی خوشوقتی است که به استحضار همکاران محترم برسانیم پیرو هماهنگیهای دبیر شورای سیاستگذاری علمی انجمن با اعضا ارجمند کمیته علمی و اساتید محترم، هماهنگی با دبیر محترم هیأت بورد و هیأت مدیره انجمن علمی آسیبشناسی ایران، اساتید ذیل به عنوان مسئول کمیتههای مربوطه تعیین گردیدند که لازم است از لطف و همکاری ایشان تقدیر و تشکر نماییم.
✅نوروپاتولوژی: دکتر علیرضا صادقیپور
✅پاتولوژی بیماریهای توراکس: دکتر میهن پورعبدالله
✅پاتولوژی بیماریهای سر و گردن: دکتر مریم لطفی
✅پاتولوژی بیماریهای بافت نرم و استخوان: دکتر هانا صفار
✅پاتولوژی بیماریهای اطفال: دکتر مریم کاظمی اقدم
✅پاتولوژی بیماریهای گوارش و کبد: دکتر فرید آزموده
✅پاتولوژی بیماریهای زنان: دکتر فاطمه نیلی
✅پاتولوژی بیماریهای پستان: دکتر بهناز جهانبین
✅نفروپاتولوژی: دکتر میترا مهرآزما
✅اوروپاتولوژی: دکتر پیمان محمدی تربتی
✅سیتوپاتولوژی:دکتر شفیقه عسگری
✅بیوشیمی و ایمونولوژی: دکتر هیوا صفار
✅هماتوپاتولوژی: دکتر سلمی سفیدبخت
✅میکروبشناسی: دکتر پگاه باباحیدریان
✅تضمین کیفیت و اعتباربخشی: دکتر مرتضی صدیقی
✅طب انتقال خون: دکتر صدیقه امینی کافی آباد
✅هوش مصنوعی و دیجیتال پاتولوژی: دکتر امیررضا دهقانیان
✅اخلاق پزشکی: دکتر مجیدرضا خلجزاده
✅پاتولوژی پزشکی قانونی: دکتر پیام بلوایه
امید است با فعالیت کمیتههای مزبور و هدایت امور مربوطه، گامی موثر در پیشبرد و ارتقاء سطح دانش و تجربه همکاران محترم پاتولوژیست و سایر تخصصهای مرتبط، نظام ارائه بهینه خدمات آزمایشگاهی و نظام سلامت برداشته شود.
🔹روابط عمومی انجمن علمی آسیب شناسی و طب آزمایشگاهی ایران🔹