انجمن علمی آسیبشناسی ایران در نامهای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نسبت به روند برنامه «کشیک سلامت» در شبکه سلامت سیما در موضوعات مرتبط با حوزه آزمایشگاه اعتراض کرد.
در این نامه تأکید شده است که انتخاب برخی عناوین حاشیهساز و دعوت از افراد خاص، زمینهساز بروز اختلافات غیرکارشناسی در جامعه آزمایشگاهی کشور شده و اصلاح این روند ضروری است.
انجمن علمی آسیبشناسی ایران با اشاره به جایگاه تخصصی خود و حضور گسترده متخصصان پاتولوژی و طب آزمایشگاهی در این انجمن، آمادگی کارشناسان خود را برای حضور در برنامه، رفع ابهامات و ارائه راهکارهای کارشناسی درباره مشکلات واقعی حوزه آزمایشگاه اعلام کرده است.