انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران در نامهای خطاب به ریاست محترم آزمایشگاه مرجع سلامت، نسبت به مشکلات ایجادشده در روند ارسال اطلاعات آزمایشگاهی از طریق سامانه «دیتاس» در پی اختلالات اینترنتی اخیر اعلام نگرانی کرد.
در این نامه تأکید شده است که انتقال دادههای آزمایشگاهی وابستگی مستقیم به دسترسی پایدار و مستمر به اینترنت دارد و در شرایط فعلی، بخشی از مراکز آزمایشگاهی امکان ثبت و ارسال کامل اطلاعات در مهلت مقرر را نداشتهاند.
انجمن از آزمایشگاه مرجع سلامت درخواست کرده است تا زمان رفع کامل مشکلات زیرساختی و بازگشت شرایط عادی دسترسی به اینترنت، موضوع ثبت و ارسال اطلاعات در سامانه دیتاس به تمدید پروانههای قانونی آزمایشگاهها گره زده نشود.
همچنین در این نامه بر ضرورت حمایت و مساعدت از همکاران محترم آزمایشگاهی در این مقطع خاص تأکید شده است.